Česká sekce IBBy (Mezinárodní sdružení pro dětskou knihu): cena Zlatá stuha |
Nejlepší knihy dětem 2014/2015 |
Časopis Kritická gramotnost projektu Pomáháme školám k úspěchu |
Mluvící hlavy: profesoři a docenti FF UK v Praze hovoří o literárních dílech či myšlenkových směrech |
Čtenářské kluby |
Metodika rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti - M. Šlapal, H. Košťálová, O. Hausenblas, Nový Jičín: KVIC 2012. |
Zakroužkuj, vyber, zdůvodni (hodnocení čtenářských úloh PISA 2009) - I. Kramplová, Praha: ÚIV 2011. |
Hlavní zjištění výzkumu PISA 2009 (Umíme ještě číst)- J. Palečková, V. Tomášek a J. Basl |
Metodika čtenářství od Kateřiny Šafránkové a kolektivu autorů |
Grafické organizéry jako východiska pro přemýšlení nad čteným textem |
Anglický server o vzdělávání_ Edutopia |
Stránky o čtenářské gramotnosti občanského sdružení Abeceda |
Košťálová, H., Straková J.: Hodnocení. Důvěra, dialog, růst. SKAV 2008. |
Literární rámec pro 2. stupeň ZŠ a SŠ (produkt evropského projektu LIFT2)- úrovně čtenářství |
Sborník pozoruhodných textů |
Čtenářův sympatický rádce |
Stiftung Lesen (Asociace Čtení): projekty na podporu čtenářství, výzkumy čtenářství atd. u našich německých sousedů |
IRA: International reading association (zajímavé metody, ukázky hodin,doporučení podnětných publikací) |
stránka Národní knihovny týkající se výzkumů čtenářství a akcí na podporu čtenářství |
elektronický časopis IKAROS |
Velké říjnové společné čtení_ na stránkách SKIPU (Svazu knihovníků a informačních pracovníků České republiky |
Noc s Andersenem_projekt knihoven na podporu čtenářství |
Celé Česko čte dětem_čtěme dětem 20 minut každý den |
Rosteme s knihou_kampaň na podporu četby knih |
Listování_cyklus scénických čtení |
Portál české literatury |
Čtenářská gramotnost jako cíl pro každého žáka - příručka české školní inspekce |
portál RVP |
Kritické listy |
stránky o všem, co souvisí s knihami a čtenářstvím |